Frankfurtsalongen. En ny S-klass höjer pulsen i Tyskland.
S-klass är sinnebilden för framgång, för det tyska rikets uppgång efter andra världskriget.
De senaste modellerna kympte en aning efter ett par förvirrade år av äggkastning i början av 1990-talet, men nu växer självförtroendet och bilen blir längre igen.
Stort är inte fult längre. Trots akut kris i oljetillförseln och trots ekonomiska problem i hela Tyskland.
Och Audi hänger på den svullna storvulna trenden. Q7 är utmanande med sina mått, sin vikt och sina stora motorer.
Och en säker succé i USA där de allra största stadsjeeparna är på väg ut, men en gatorienterad lite mer långsträckt bil som Q7 passerar nålsögat utan problem.
Hemma i Sverige där redan A6 känns stor, och A8 är en udda fågel kan en Q7 på garageuppfarten vara provokativ i överkant, vi får väl se.
Mercedes R-klass är en nerbantad Q7, men inte liten för det. Det känns lite som om Mercedes är inne och tassar på Volvos område med en lyxbetonad kombi. Ett bra betyg åt både Stuttgart och Göteborg.