Första testet: Range Rover Evoque
Nej, den är inte rymlig, knappast praktiskt och absolut inte ekonomisk. Men den är rolig, smidig och tar sig fram genom terräng som få andra jeepar. Möt Range Rover Evoque.
Land Rover spar inte på någonting när nya Range Rover Evoque ska presenteras. För det gäller att övertyga bortskämda biljournalister om att bilen är just så bra som det står i broschyren: Den ska klara allt från värsta offroad till tät stadstrafik och hög fart på motorväg. Och gärna anknyta till traditionen som fredsbevarare i olika arméer.
Man engagerar sitt eget bolag Land Rover Experience som i vanliga fall fixar biläventyr åt förmögna människor världen över för att göra Evoque-körningen till något extra.
Ett litet charterjet för oss till flygbasen Anglesey längst ut vid Holyhead i nordvästra Wales. Här föddes den första Land Rovern strax efter andra världskriget och det är här prins William håller till. Vi ser honom inte, men däremot en hel rad av brittiska Royal Air Force-plan uppställda i en snörrät rad. Och en lika snörrät rad Evoque i olika färger.