Nu satsar männen på vård av kroppen
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-10-09
Fåfänga säljer – män köper allt fler kroppvårdsprodukter
Fåfänga säljer – vi intresserar oss allt mer för kroppsvårdsprodukter.
Nu visar även statistiken att män lägger mer pengar på just kroppsvård.
Exempelvis blev munsköljningsmedlet Listerine årets dagligvara. På andra plats kom rakhyveln Fusion från Gillette.
– Det är tydligt att intresset för att sköta om oss själva, både utanpå och inuti, fortsätter vara starkt, säger Emma Persson, analytiker på United Minds i ett pressmeddelande.
Rakhyvlar byts allt oftare visar en undersökning gjord för tävlingen årets dagligvara. Yngre byter oftare hyvel än äldre.
Samtidigt konstaterar undersökningen att rakzonerna för män ändrats. Nu gäller mer fokus på bröst, rygg, ben och pung jämfört med tidigare.