Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Tekla, Tea

Carolina Gynning som beachbabe

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-04-11

Poserar som 50-talspinuppa i ny kampanj

Carolina Gynning gör comeback i modellvärlden. I vackra underkläder och badkläder poserar hon i en ny kampanj som andas 50-tal.

–?Jag är så himla glad för bilderna, de blev jättefina!

Carolina Gynning startade sin bana i rampljuset som modell och nu är hon tillbaka där hon en gång började. I en 50-talsromantisk kampanj poserar hon i underkläder och badkläder för företaget Abecita.

Frigjord kvinnlighet

Företaget Abecita började sy korsetter i Borås för 75 år sedan. I år 2008, är sortimenter betydligt bredare och man satsar i år på en kampanj som enligt företaget ska visa upp ett lekfullt kvinnligt 50-tal med vik-trosor och kjolbaddräkt, skriver tidingen Resume. För kampanjen har man valt Carolina Gynning som på bilderna personifierar det glamourösa 50-talet.

– Hon är en tjej med en härlig personlighet och en frigjord kvinnlighet. Hon passar bra till vår feminina stil, säger Monica Sjösvärd, marknadschef på Abecita till Linda Fagerlind på tidningen Resume.

Blond kalufs fixade jobbet

Carolina själv är jublande glad över bilderna och kampanjen.

–?Jag är så himla glad för bilderna, de blev jättefina, berättade hon för Aftonbladet tidigare i år.

Hon tackar sin blonda frisyr och sina former för uppdraget.

–?Kunden som hade sett mina modellkort ville jobba med mig. Speciellt när jag klippte Marilyn Monroe-frisyr – de ville ha en pinuppamodell.

Bantade du inför fotograferingen?

–?Jag försökte hålla igen de sista veckorna innan plåtningen, det gick sådär. Men de ville inte ha någon som var för smal.

Kampanjen kommer att synas i dagspress under hela 2008.

Följ ämnen i artikeln