Victoria’s secret-modellen stämmer lyxhotellet efter insektsmassaker
Uppdaterad 2018-08-27 | Publicerad 2018-06-30
Modellen Sabrina Jales St. Pierres hotellvistelse slutade i en ”vägglusmassaker”.
Nu stämmer hon hotellet, då insektsbetten ska ha påverkat hennes karriär negativt.
– Hon upplever fortfarande ett trauma och rädsla för vägglöss i dag, säger advokaten Brian Virag till The Desert Sun.
Brasilianska modellen Sabrina Jales St. Pierre vistades på Hilton-ägda hotellet Palm Desert Embassy suites i Kalifornien 2016.
Hon hävdar nu att en oönskad souvenir följde med på köpet: vägglöss. Stora, röda bölder spred sig snabbt över modellens kropp i samband med vistelsen. Hon väljer därför att stämma hotellet, eftersom hon menar att insektsbetten har påverkat karriären och privatlivet negativt.
St. Pierres advokat, Brian Virag, uppger för The Desert Sun att vägglössen gav sig till känna första natten och att hon ”så småningom blev massakrerad av bett som täckte i stort sett hela hennes kropp”.
– Som de flesta som faller offer för vägglöss har även Sabrina haft mardrömmar efter den erfarenheten och hon upplever fortfarande ett trauma och rädsla för vägglöss i dag. Det här var särskilt traumatiserande för Sabrina eftersom hennes kropp är hennes arbete, så det här har drabbat hennes karriär hårt, säger Virag till tidningen.
I stämningsansökan framgår att det tog tid för betten att försvinna och att St. Pierre behövde en ”förlängd behandling”, vilket ska ha satt avtryck på modellandet. St. Pierre, som är modell för Victoria’s secret och har jobbat med märken som Tommy Hilfiger, Ralph Lauren och Valentino, har även känt sig ”generad, utskämd och förödmjukad” på grund av betten.
Enligt TMZ stämmer St. Pierre hotellet för att inte ha desinficerat rummen ordentligt.
Hotellchefen Carlos Mendoza nekar dock till alla anklagelser om att hotellet inte ska ha utfört korrekt skadedjursbekämpning, rapporterar Desert sun.
– Våra gästers bekvämlighet, hälsa och säkerhet är det viktigaste. Vår erfarenhet är att vägglöss dock kommer från resande gäster som tar med dem till hotellen. När de väl kommit in i rummen, vidtar vi korrekta åtgärder, säger Mendoza till tidningen.