Så fick TV4 in reklam ändå
Uppdaterad 2011-03-10 | Publicerad 2010-04-30
La in extra programpunkt fem minuter före ”Familjen Bernadotte”
TV?4 lovade att ”Familjen Bernadotte” skulle vara reklamfri.
Men kanalen lyckades ändå exponera annonsörer.
TV?4 lovade att sända ”Familjen Bernadotte” utan reklamavbrott. Men TV?4 lyckades ändå få in reklam.
Genom att lägga in en extra programpunkt, ”I hans majestäts tjänst”, fem minuter innan ”Familjen Bernadotte” blev det en reklampaus.
–?Det är klart att om vi inte kan bryta så påverkar det tablån. Det är upplägget vi har, säger Gunnar Gidefeldt, kommunikationschef på TV?4.
Men han vill inte erkänna att det är ett sätt att kuppa in reklam.
–?Det är inte ovanligt att det ser ut så här, det finns andra sändningar då vi gjort så.
–?Vi ser det som två separata delar.Klockan 20.00 börjar det första inslaget med presentation av de fyra sponsorerna. Därefter är det reklam i knappt tio minuter.
Sedan startar programmet.