Kändistät höstkampanj
Publicerad 2012-08-08
Anton Hysén, Caroline Winberg, Cissi Forss och Anine Bing är några av de 21 kända svenska profiler som frontar JC:s höstlansering.
Klädkedjan JC satsar stort i höst. Inte nog med att de utvecklar sitt butikskoncept byter de dessutom namn till "Jeans Company", vilket firas med en kändistät kampanj där en rad modeller, designer, modeprofiler, artister och skådespelare medverkar.
– Det känns fantastiskt att kunna presentera en så gedigen blandning unika människor i kampanjen. Vi vill visa den mångfald som finns i Sverige idag och att JC verkligen har jeans för alla personligheter, stilar och former, säger Marthyn Inghamn, vd för JC, i ett pressmeddelande.
Medverkande är: Let’s Dancevinnaren Anton Hysén, designerna Richard Hutchinson och Axel Nyhage från The Local Firm, designer Rasmus Wingårdh och forna JC jeansprofilen Mats Andersson, skådespelarna Matias Varela, Mathilda von Essen och Cissi Forss, supermodellen Caroline Winberg, artisten Adam Tensta, modellen och bloggaren Anine Bing, designern Robert Berggren från Pour, modeprofilerna Filippa Berg, Billie Josephson och Nike Felldin, mediapersonligheten Parisa Amiri samt modellerna Louise Zetterström, Erik Andersson, Moa Åberg, Rogéh Dupé och Karin Andersson.
Se hela reklamfilmen för JC Jeans Company