"Vi är medvetna om er ilska"
Publicerad 2012-07-27
Biljett Nu ber om ursäkt för uteblivna biljetter
Efter biljettkasoet – nu ber Biljett Nu sina kunder om ursäkt.
Men det finns fortfarande ingen garanti för att de drabbade kunderna ska få sina biljetter.
– Vi är medvetna om er besvikelse, ilska och den enorma skada vi åsamkat er, skriver Biljett Nu:s verksamhetschef Robert Jakobsson, i ett pressmeddelande.
I går strandsattes hundratals av Biljett Nu:s kunder inför Bruce Springsteens spelning på Ullevi i kväll. Biljett Nu meddelade att de köpta biljetterna "inte existerade" och att kunderna skulle få pengarna tillbaka – sedan gick ansvariga under jorden. De drabbade rasade av besvikelse och ilska.
– Biljett Nu:s vd borde skämmas över sitt företag, sa drabbade Torun Hall i går.
Inga garantier
Nu förklarar Biljett Nu vad som har hänt – och beklagar det inträffade.
– Med anledning av vår oacceptabla hantering av en del biljetter till konserterna med Bruce Springsteen ber vi nu om ursäkt till de drabbade kunderna, skriver verksamhetschefen Robert Jakobsson i ett pressmeddelande.
Biljett Nu förstår att många rest långväga för att se konserten och besvikelsen som drabbat kunderna. På Biljett Nu:s telefonsvarare meddelas det att biljetter kan komma att delas ut under dagen, men det är inget som är säkert.
– Vi arbetar nu för att så många som möjligt skall få sina biljetter men tyvärr kan vi inte garantera att allt kommer att lösa sig, skriver Robert Jakobsson.
Hög belastning
Kunder som försökt få tag på Biljett Nu har mötts av tystnad. Nu förklarar Robert Jakobsson varför.
– Detta beror på väldigt hög belastning att vi jobbat i princip dygnet runt med att försöka lösa det som inträffat och detta arbete fortlöper även under dagen idag och imorgon lördag, skriver Robert Jakobsson.
Biljett Nu kommer att ersätta hela biljettpriset hos dem som drabbats och blivit utan biljetter.
– Vi är medvetna om er besvikelse, ilska och den enorma skada vi åsamkat er och att vi, när allt kommer till kritan, aldrig kommer att kunna kompensera er uteblivna konsertupplevelse. Detta ansvar vilar på våra axlar och vi beklagar återigen djupt vårt agerande, skriver Robert Jakobsson.
’Jag känner mig ledsen’
Peter Wallsten, 21, Arvidsjaur:
”Jag köpte två biljetter i julas, en till mig och en i julklapp till min mamma Åsa. Det har länge varit vår stora gemensamma dröm att en gång få se Bruce Springsteen uppträda. Jag känner mig ledsen och mycket besviken. Vi ska resa från Arvidsjaur till Göteborg som planerat, men det kommer inte bli kul eftersom vi vet att vi inte får se Bruce spela live.”
Katrine Fundin, 55, Södertälje:
”När jag, min 16-åriga dotter, min lillebror och hans kompis var en kvart utanför Göteborg ringde Biljett Nu och sa att våra biljetter inte fanns. Och detta trots att de har lovat biljettgaranti. Det är under all kritik. Biljetterna och hyran på vår lägenhet har kostat oss upp emot 10 000 kronor. Jag ringde direkt till Göteborgspolisen och polisanmälde dem. Enligt polisen var jag inte den enda som polisanmält.”
Jonas Lönn,44, Ruda:
”Det är stor skandal, de har sålt biljetter som de inte hade. Det kostade 4 380 kronor för fyra biljetter, med lägenhet och omkostnader ligger jag ute med över 7 500 kronor. Jag har väntat på det här sedan 1985 när jag såg honom senast. Och min son ska vi inte ens tala om, han är så besviken att han drämde sin telefon i marken. Vi föll ihop som korthus.”
Agnetha Sawelin-Söderlund, 44, Ljusdal i Hälsingland:
”Jag, min man och våra barn har åkt från Hälsingland för att se Springsteen. Vi bokade biljetter i december och har fått besked om garanterad platsbiljett av Biljett Nu. När de ringde och sa att det inte fanns biljetter grät jag av besvikelse och känner mig så lurad. Vi har betalat dyrt för resa och hotell för att kunna gå på konserten.”