Alekks, 22 år:
"Så länge det finns en tydlig åldersgräns så ligger inte ansvaret hos spelutvecklarna. Det är butikerna som säljer spelen till minderåriga och föräldrarna som måste se till att det följs."
Goo-Gubbe, 47 år, Sävedalen:
"Kan riktigt höra hur moralisterna förfasar sig o skriker på förbud. Har själv tre ungar (19,15,12) som spelar så att det nästan splätter blod på skärmen. Världens goaste ungar som aldrig slåss och som värnar om ickevåld. Grejen är att dom kan skilja på spel och verklighet. Nåt som tydligen vissa vuxna inte klarar."
Magiul, 31 år:
"Skillnaden nu är att det dels är en av årets största titlar och att det är ett av de mest "realistiska" på år och dar. Det är inte ett skitspel som "Postal" eller ett mer serieaktigt i tredjeperson som "GTA". Här är även själva syftet med spelmomentet att ha ihjäl just oskyldiga civila till skillnad från "GTA" där det hände, men aldrig var syftet. Personligen tror jag inte det spelar så stor roll, men jag kommer nog inte roas av det. Jag tror detta blir nästa stora kontrovers i dataspelsvärlden, men det kommer inte minska försäljningssiffrorna."
Sideburn, 33 år:
"Förstår inte varför detta är så kontroversiellt. Ingen höjde på ögonbrynen över "Die hard II". Spel är tydligen inte allmänt accepterade som underhållningsform ännu, utan förpassade till att vara orsaken till en hel generations våldsbenägenhet."
Nichtwahr, 31 år:
"Det är ett steg i rätt riktning. Moraliska problem ska man kunna behandla även i spel, precis som i litteratur och filmer."
Bioshock, 27 år:
"Det är på sätt och vis mer omoraliskt att INTE skildra hur fasansfullt krig är, när man väl gör ett krigsspel. Jag tycker inte Infinity Ward gjort något övertramp."
Neji, 21 år:
"Jag kommer köpa det här spelet bara för att många får sån enorm panik och dubbelmoral direkt när något involverar spel. Filmer och böcker är okej - men inte spel, nej. Det är ju något ungdomar gillar."