Risifrutti byter namn – till Risitutti
Publicerad 2017-08-22
För att uppmärksamma Bröstcancerfonden byter mellanmålet Risifrutti namn under augusti och september – till Risitutti.
– Vi vill uppmärksamma och sprida kunskap om bröstcancer samtidigt som vi stödjer Bröstcancerfonden och deras viktiga arbete med att uppmana kvinnor att kolla en extra gång – för just det kan göra hela skillnaden, säger brand manager Alia Jassim i ett pressmeddelande.
Två miljoner förpackningar av mellanmålet Risifrutti ska få nytt namn under slutet av augusti och september. Det nya namnet blir något oväntade Risitutti – med fokus på bröstcancer och en uppmaning till kvinnor om att kolla sina bröst.
– Kampanjen riktar ljuset mot en av våra hjärtefrågor: självundersökning. Vi vet att tidig upptäckt räddar liv. Och vi vet att det kan ta tid att få till en god vana. Ju förr en kvinna lär känna sina bröst, desto bättre – i syfte att upptäcka eventuella förändringar i ett så tidigt skede som möjligt, säger Marit Jenset, generalsekreterare hos Bröstcancerfonden, i pressmeddelandet.