Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Kristian, Krister

Fick paket – skulle hämtas 15 mil bort

Publicerad 2017-06-01

Andreas Onselius

Andreas Onselius fick en avi från Postnord där det framgick att hans paket gick att hämta ut – 15 mil från hans hem.

– Jag tänkte att det här är Postnord i ett nötskal, säger han.

Nyligen beställde Andreas Onselius en sopsäckshållare till sitt företag. Han hade beställt det som ett företagspaket och skulle få det levererat till sin arbetsplats i Jönköping.

Sopsäckshållaren skickades som två paket från Linköping. Ett av paketen levererades till företaget, men det andra uteblev.

– En vecka senare fick jag en avi om att jag skulle hämta paketet.

På avin stod det att paketet gick att hämta i Hovmantorp – 15 mil från Jönköping.

– Jag tänkte att det här är Postnord i ett nötskal, säger han och fortsätter:

– Nu var ju inte paketet dödsviktigt, men det vet ju inte de.

Andreas kontaktade Postnord på deras Facebooksida där han fick svaret att de skulle ta kontakt med ombudet och be dem felsortera paketet.

– De får ju lösa det här på något sätt.

Han kommer fortsätta att beställa paket i framtiden, trots missen.

– Det är ju en ren chansning men man har ju inget val. Det är inget paket som kommer rätt.

”Paketet sorterades fel”

På Postnord säger Johan Maser, som är produktstöd på kundservice, att man inte ska ha 15 mil till sitt ulämningsställe. I det här fallet har paketet sorterats fel på terminalen i Jönköping och hamnat i buren för ombudspaket – istället för företagspaket.

– Misstaget upptäcktes av postombudet igår, vi har bett postombudet att sortera om det.

Han vet inte om felet upptäcktes av de själva eller om det var efter att Andreas påpekade misstaget.

– Det har gjort att det tar en dag extra innan det kommer fram, det kommer tillbaka till Jönköping idag.

Följ ämnen i artikeln