Aftonbladets webb-tv når rekordnivåer
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2007-09-26
Spöar konkurrenterna stort
Över en miljon unika webbläsare i veckan. Över 250 000 unika webbläsare om dagen.
Aftonbladets webb-tv utklassar nu alla sina konkurrenter och är större än hela tv4.se.
– Det är självklart roligt, men allt går enligt planerna, säger Nicklas Hermansson, ansvarig för innehållet på Aftonbladet webb-tv.
Aftonbladets webb-tv startade redan 1997, och sedan dess har det varit en ända lång framgångssaga.
Förra veckan slogs alla rekord, då hade Aftonbladets webb-tv 1 135 000 unika besökare, eller 250 000 besökare per dag. Det är fler besökare än vad hela tv4.se hade den veckan.
Målet inte nått
Men ännu är inte målet nått.
– Vi kommer att få se stora förändringar den närmaste tiden. Allt fler väljer att se rörlig bild på webben och vi vill fortsätta att vara ledande i webb-tv-utvecklingen, även internationellt, säger Nicklas Hermansson.
Toppen ägde rum på måndagen då 445 175 unika besökare surfade in på aftonbladet.se för att titta på webb-tv. Samma dag kunde Aftonbladet visa världsunika bilder från flygkraschen i thailändska Phuket. Bilder som sedan kablades ut av bland andra CNN.
”Läsarna ska vara med och bidra”
Och besökarna kommer även i fortsättningen att få se nyhetsledande tv-klipp på aftonbladet.se.
– Självklart hoppas vi att det här lär våra läsare att de även i framtiden ska skicka sina filmer till oss. Vi vill att läsarna ska vara med och bidra till vår nyhetsrapportering. Men utmaningen blir att hålla besökarantalet jämnt vecka efter vecka, säger Nicklas Hermansson.