Swedbank ligger nere – alla kunder drabbade
Publicerad 2015-12-11
Swedbanks mobil- och internetbank låg under fredagen nere i flera timmar.
Alla kunder drabbades, även de som försökte använda telefonbanken eller Swish.
– En del kan logga in, men man kan inte göra någonting när man är där, sa Claes Warrén, presskontakt på Swedbank, tidigare i dag.
Vid 06.30-tiden på fredagsmorgonen gick Swedbanks mobil- och internetbank ner.
Alla kunder är drabbade av problemet, de kan varken genomföra betalningar eller överföringar. En del kan inte heller logga in. Appen Swish fungerar inte heller, och även telefonbanken är påverkad.
– Man kan möjligtvis se sina korrekta saldon, men det är allt man kan göra, säger Claes Warrén.
Problemet löst
Vid 10-tiden meddelar Swedbank att allt nu ska fungera som det ska, och felmeddelandet på bankens sajt är borttaget.
Enligt banken ska problemet ha uppstått i samband med en uppdatering för applikationer i bankens system,