Stora butikskedjor satsar på webben
Uppdaterad 2011-03-10 | Publicerad 2010-04-04
Satsar på bloggar
Trots benhård konkurrens satsar de stora butikskedjorna på nätet.
Främst satsar de på bloggar för att öka mervärdet.
– Vi ser e-handel som ett starkt komplement till vår butiksverksamhet, och håller på att vidareutveckla både försäljningen där men också serviceinnehållet, säger Experts vd Magnus Håkansson till idg.se
Trots den hårda konkurrensen och den benhårda prisjakten väljer nu flera av de stora elektronik-kedjorna att satsa stenhårt på nätet, det skriver idg.se
Satsar på bloggar
Framförallt väljer företagen att satsa på sociala medier och bloggar.
Expert har enligt deras vd valt att satsa på flera bloggar, bland annat en fotoblogg och en ljud- och bildblogg.
– Det har inte varit någon motsättning internt om vi skulle eller inte skulle finnas på webben, utan bara en fråga om i vilken takt vi gör den ”Expert-mässig” med serviceinnehåll också, säger Magnus Håkanson till idg.se.
Även konkurrenten Siba satsar på bloggar.
Expert på Sociala medier
På El-giganten har man, enligt idg.se, valt att satsa på att rekrytera en specialist på Sociala medier och företaget kommer snart att lansera flera nyheter på nätet.
Istället för att skygga undan väljer man att satsa på e-handel.
Att nå kunder som annars bor för långt från butikerna nämns som en av de främsta fördelarna med att satsa på att få en bra fungerande e-handel.