Nätet rasar mot KFC:s nya hälsorätt
Publicerad 2015-10-06
Fräsch kyckling med fluffigt ris utlovades i reklamen.
Verkligheten var annorlunda - och kundens snabbmatsbesvikelse blev total.
Reklamen för KFC:s nya hälsorätt lovade fräscht, fluffigt ris med krispig kycklig. Gröna salladsblad och så toppat med dressing snyggt ringlat över.
Så blev det inte.
En brittisk användare på forumet Reddit blev riktigt förbannad när maten han fick såg totalt annorlunda ut, skriver Daily Mail.
– Jag trodde inte att det skulle se perfekt ut, men jag hade väntat mig mer än en skopa ris och ett halvt kycklingbröst. Portionens storlek var främsta anledningen till att jag blev sur, och för den som undrar smakade det inte gott heller, skriver användaren.
– Kycklingen var seg och riset kallt.
Delade meningar på nätet
Hans inlägg har skapat debatt på sociala medier. Många håller med honom, medan andra undrar hur han hade kunnat vänta sig något annat.
– Nästan lika löjligt som att tro man kan få kvalitetsmat från KFC, skriver en användare.
Även på Twitter har flera användare rasat över hur äcklig maten ser ut.
Nu har KFC bett sin gäst om ursäkt.
– Vi är verkligen ledsna för det här. Uppenbarligen var den här rislådan inte serverad som den skulle och vi har varit i kontakt med kunden, säger en talesperson för KFC.
Men bland snabbmatsätarna i Stockholm är stämningen inte lika upprörd. Caroline, som inte vill uppge sitt efternamn, slänger i sig en ostburgare på McDonalds på centralstationen.
– Jag förväntar mig inget annat än att reklamen förskönar mat. Du får vad du betalar för, säger hon.
– Vi visar väl alltid bästa sidan av allt. Om jag ska lägga upp en profilbild på Facebook tar jag inte den sämsta, det är väl samma sak här.
”Jag har vant mig”
Hon har vant sig vid att snabbmaten inte ser ut som på bilderna.
– Jag vet ju ändå vad jag förväntar mig. Du får vad du betalar för, och ingen tvingar dig att äta snabbmat, säger hon.
Hani Refaat bryr som inte hur maten ser ut.
– Jag behöver bara få mat, säger han.
Mattias Karlsson, som tar en kebab, menar också att vi har vant oss vid att reklamen inte stämmer med verkligheten.
–Jag vet vad jag får. Men ofta smakar det bättre än det ser ut, säger han.