100-åriga Alva blev företagets ansikte utåt
Publicerad 2017-02-02
Tommy Hultqvist gjorde inte bara sin hundraåriga mormor till modell för en dag – utan också ansiktet utåt för en hel kampanj.
– Hon har en tydlig koppling till vad företaget står för. Plötsligt kändes det självklart, säger han.
Tommy Hultqvist blev VD för Carlobolaget i Smålandsstenar för ett tag sedan. I samband med att han skulle göra en kampanj för väskor fyllde hans mormor hundra år. Han slog två flugor i en smäll och frågade om hon kunde tänka sig att vara modell.
– Hon har ju en väldigt tydlig koppling till vad företaget står för. Levnadsglädje, berest, inspiratör. Plötsligt kändes det självklart.
Alva var inte sen med att tacka ja.
Tommy tog kontakt med en lokal hårfrisör som fixade makeup och styling. Han ringde in en professionell fotograf och gav henne passande kläder.
– Det bästa var efteråt egentligen. Då sa hon ”det här vill jag göra om”. Man såg i ögonen att hon hade roligt.
Alva kommer nu att dyka upp i såväl kataloger som nyhetsutskick framöver.
– Vi är ett anrikt företag men ganska anonyma så jag ville sticka ut i mediebruset. Och det gör vi nu, vi har fått god respons. Jag är jättenöjd.