Varumärket Astra Zeneca
Sedan det svensk-brittiska läkemedelsbolaget Astra Zeneca meddelade att de skulle ge sig in vaccinbranschen har resan varit minst sagt skakig.
Rubrikerna har handlat om försenad produktion, uteblivna leveranser, exportbråk och nu senast om eventuella biverkningar som kan kopplas till deras vaccin.
Så hur mycket stryk har Astra Zenecas varumärke tagit av alla turer?
Hur borde de ha kommunicerat med omvärlden?
Och hur lätt är det för ett företag att reparera ett skadat förtroende?
Det pratar vi om i dagens Aftonbladet Daily.
Gäst: Eva Ossiansson, ekonomie doktor och varumärkesexpert vid Handelshögskolan i Göteborg.
Programledare: Olivia Svenson.
TORSDAG 25 MARS 2021
Alla Aftonbladets podcasts
A-A
A-A
F-J
L-M
M-N
P-S
S-S
S-S
S-T
OM AFTONBLADET
Tipsa oss: SMS 71 000. Mejl: tipsa@aftonbladet.se
Tjänstgörande redaktörer: Emma Lindström, Mikael Hedmark och Emelie Perdomo
Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
Stf ansvarig utgivare: Karin Schmidt, Martin Schori och Magnus Herbertsson
Redaktionschef: Karin Schmidt
Jobba på Aftonbladet: Klicka här
OM AFTONBLADET