Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Elise, Lisa

”Gör livet levande – ha en affär”

Publicerad 2011-03-14

Otrohetssajten Victoria Milan storsatsar på annonsering – blev genast RO-anmälda

”Gör livet levande.”

Med det budskapet försöker otrohetssajten locka nya medlemmar.

Kampanjen upprör många stockholmare.

– Jag tycker det är extremt upprörande, säger Aftonbladets relationsexpert Eva Rusz.

I höstas startade sajten Victoria Milan i Norden.

Nu satsar de stort på en reklamkampanj i Stockholm.

En av dem som upprörs av budskapet på stortavlor runt om i staden är Aftonbladets relationsexpert Eva Rusz.

– Jag tycker det är upprörande att de marknadsför det här som om det är något som hör livet till. Det är en sak att vara otrogen, men en helt annan sak att sätta det i system och lura sin partner, säger hon.

”Ta itu med problemen”

Lever man i ett olyckligt förhållande bör man ta itu med det, istället för att skapa sig ett liv vid sidan av.

– Jag har all respekt för att det finns olika typer av relationer, till exempel polygama förhållanden. Men om man är öppen inför varandra med att man träffar andra – behöver man verkligen den här sajten då? säger Eva Rusz.

”Behöver locka kunder”

Sigurd Vedal, är vd för företaget bakom sajten.

– Jag förstår att folk reagerar. Men ingen som är lycklig i sin parrelation kommer ju att använda sig av vår tjänst bara för att vi gör reklam, säger han till Aftonbladet.

Han menar att de liksom alla företag behöver locka kunder till sin ”butik”.

– Vi är ju en dejtingsajt som är väldigt tydlig, i motsats till många andra sajter därute. Och på en överetablerad marknad behöver man vara väldigt tydlig med sitt budskap och sin målgrupp, säger Sigurd Vedal.

På måndag förmiddag hade Reklamombudsmannen, enligt Dagens Juridik, fått in tre anmälningar mot Victoria Milans kampanj.