Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Martin, Martina

Makarna Jenkins klagade på hotellet – ”bötfälldes”

Uppdaterad 2014-11-20 | Publicerad 2014-11-19

Blackpools berömda strandremsa.

Tony och Jan Jenkins kallade boendet ”ett skitigt, stinkande kyffe” i en nätrecension.

Då la hotellet på 1 158 kronor på deras räkning.

– Det stället borde stängas ner, säger Tony, 63.

Tony, 63, och hustrun Jan, 64, från engelska Whitehaven var på väg till Oxford när de stannade för att sova en natt i Blackpool. De tog in på Broadway Hotel och betalade cirka 400 kronor för en natt i dubbelrum, uppger Daily Mail.

Men rummet var allt annat än till belåtenhet.

Smutsigt och trasigt

Något paret också skrev i en recension på sajten Tripadvisor där användare över hela världen betygsätter allt från restauranger och sevärdheter till just hotell.

Bilder visar hur sladdar sticker ut ur väggarna, hur färgen rasar och den skitiga toaletten. I en byrålåda låg till och med ett par – använda – strumpor som glömts kvar.

I sin recension från augusti beskrev paret hotellet som ett ”skitigt, äckligt och stinkande kyffe”. Då la hotellägaren en ”bot” på deras kreditkortsräkning.

Makarna Jenkins upptäckte att 1 158 kronor extra dragits på deras kort, enligt Daily Mail.

Enligt hotellet för att de i sitt avtal med kunderna har en ”Inga dåliga recensioner-klausul”. Brott mot detta var belagt med en avgift på just 1 158 kronor enligt avtalet.

– Om de någonsin har genomgått en inspektion vet jag inte hur de klarat sig igenom det utan att tvingas stänga, säger Tony Jenkins enligt Daily Mail.

Ska få pengar tillbaka

Efter att parets bilder spridits över nätet, skicket på hotellet blivit känt och att makarna klagat hos sin hemkommun uppger nu ansvariga vid Blackpool kommun att paret Jenkins ska få tillbaka sina pengar.

Och hotellets ”förbud” mot negativa recensioner ska tas bort, enligt Daily Mail.

– Kunder måste vara fria att ärligt säga vad de tyckte om en tjänst de nyttjat, säger John McCreesh, förtroendevald i kommunen, enligt Daily Mail.

– Hotellägare bör fokusera på att få ordning på sina tjänster i stället för att tysta uppretade kunder med hot och böter.

Hotellet vill inte kommentera uppgifterna, enligt Daily Mail.

Följ ämnen i artikeln