Nu kan du boka hotell på Twitter
Publicerad 2013-11-18
Allt fler bokar hotellet online, på hemsidor eller genom appar.
Nu öppnar en hotellkedja för bokningar på Twitter.
Hotell använder sig ofta av både Twitter och Facebook i marknadsföringssyfte. Men nu tar en amerikansk lyxhotellkedja sociala medier ett steg längre. På Loews hotell kan man från den här veckan boka ett rum – genom att twittra.
Idéen föddes när en person på Twitter frågat om någon kunde rekommendera ett hotell i Boston. Loews hade svarat och twittraren blev en gäst.
Hur det går till?
Från och med den 19 november går det att boka ett rum genom att twittra sitt intresse till @Loews_Hotels med hashtaggen #BookLoews. Då kommer en av Loews resekonsulter starta en konversation med dig. Du väljer rum och sen får du en länk till en sida där du kan genomföra en säker kortbetalning.
Scandic "intressant"
Nordiska hotellkedjan Scandic tycker konceptet låter intressant och deras e-handelchef Jennie Skogsborn Nissuma säger:
– Vi följer utvecklingen och är det något våra kunder vill ha kommer vi gå den vägen.
Får se hur många som nappar på Loews twitter-erbjudande. 140 dollar (980 kr) kommer ett rum kosta för de 140 första twitter-bokarna. Ett bra pris för en natt på ett lyxhotell.