Intern kritik mot polisens pr-köp
Publicerad 2016-01-22
Polis. Polisen har tecknat ett treårigt kontrakt med pr-byrån Prime Public Relations om kommunikationstjänster för 25 miljoner kronor. Avtalet har mött kritik från en del av myndighetens 200 egna kommunikatörer, skriver Dagens Nyheter.
– Jag ställde frågan: "Vad är det vi som är över 200 inte klarar av? Hittills har jag inte fått något svar, säger Christer Nordström, ansvarig för polisens presskontakter i Uppsala.
Sedan november har företagit fakturerat 4,1 miljoner kronor för framför allt "strategiska kommunikationstjänster.
– Hittills har vi inte sett något resultat, säger Christer Nordström till DN.
Birgitta Dunér, kanslichef på polisens kommunikationsavdelning, säger att satsningen det framför allt handlar om intern kommunikation i samband med omorganisationen till en enda polismyndighet. Prime ska hjälpa till att "visualisera vad som sker under den här förändringsresan".
TT