The Alliance blir sponsrade av Axe
Publicerad 2014-04-16
Glöm tiden då datorspelande förknippades med svettiga människor i en inpyrd liten lokal.
Nu går hygienartikelföretaget Axe in i e-sportvärlden och sponsrar Dota2-världsmästarna The Alliance med kampanjen ”Make love, not war”.
– Om något karakteriserar e-sport är det just den sammanhållningen, säger Jonathan ”Loda” Berg i ett pressmeddelande.
Går det kombinera ett spel där den som tar död på motståndaren bäst vinner och en kampanj som heter ”Make love, not war”? Tydligen, för svenska Dota2-världsmästarna The Alliance nya sponsor är hygienartikelföretaget Axe som därmed slår sig in på e-sportmarknaden.
– Många människor associerar ”gaming” med våld, men e-sport är i själva verket något av det bästa och fredligaste ungdomar kan hålla på med. För oss vore det nästan omöjligt att göra den här kampanjen och inte samarbeta med e-sport och alla de positiva sammanhang som fenomenet skapar, säger Louise Edström, Nordic Brand Manager på Axe i ett pressmeddelande.
”Är det som karakteriserar e-sport”
Spelarna kommer under framtida turneringar prydas av Axe Peace-grejer och deodoranter. Och laget är entusiastiskt inför samarbetet.
– Vi älskar e-sport, inte bara tävlandet utan hela livsstilen. Därför blev vi extra glada när Axe presenterade kampanjen för oss. Om något karakteriserar e-sport är det just sammanhållningen, den vänliga atmosfären och känslan att alla oavsett bakgrund, ålder eller hudfärg alltid är välkomna, säger lagkaptenen Jonathan ”Loda” Berg.
Så om du vill hålla koll på The Alliance under framtida tävlingar är det bara att följa doftspåret.