Ljungskile får ny sponsor – och arenan döps om till Starke Arvid
Uppdaterad 2018-08-08 | Publicerad 2008-03-03
Ljungskile har en ny huvudsponsor.
Och allsvenskan får vänja sig vid ett nytt arenanamn. Nykomlingen kommer i år att spela på Starke Arvid.
När Ljungskile gick upp i allsvenskan 1997 såldes klubbnamnet ut till badräktskungen Panos Papadopolous (Panos Ljungskile).
När klubben nu gör ett nytt försök i högsta serien behåller de namnet Ljungskile SK - men säljer i stället ut arenanamnet.
”Självklart nöjda”
– På det här sättet får vi in nya pengar i föreningen, och det är vi självklart nöjda med, säger klubbens ordförande Lars Bergdahl till Bohusläningen.
Pengar till spelare
Starke Arvid är ett lokalt företag i Ljungskile. De blir nu ny huvudsponsor och arenan döps också om till Starke Arvid. Skarsjövallen, som för ett par år sedan döptes om till HA Bygg Arena, får nu alltså nytt namn igen.
– Vi vill att pengarna går till en spelare som kan ha en betydande roll i laget och dess framgångar, säger företagets VD Janne Bark.