Får 130 miljoner per år – av Tinder
Uppdaterad 2019-07-25 | Publicerad 2017-08-01
Premier League-klubbarna tillåts i år att ha en sponsorlogga på tröjarmen.
Nu är Manchester United nära en deal – med Tinder.
Enligt Daily Mail kommer dejtingappen betala klubben 130 miljoner kronor per år.
Att se diverse sponsorloggor på Premier League-klubbarnas tröjor är ingenting nytt.
Manchester United, till exempel, har sedan 2014 Chevrolet på bröstet – vilket ger cirka en halv miljard kronor per år.
Nytt för i år är att engelska klubbar även får ha sponsorloggor på armarna och än så länge har nio Premier League-klubbar – däribland Chelsea och Manchester City – skrivit på lukrativa avtal.
Nu är även Manchester United nära en deal – med Tinder.
Får 128 miljoner kronor per år
Dejtingappen, som har över 50 miljoner användare, kommer enligt Daily Mail att betala närmare 128 miljoner kronor per år för rätten att ha sin logotyp på tröjornas vänstra arm.
Tinder är sedan tidigare sponsorer åt bland annat Napoli. Där har de dessutom ett personligt avtal med Arkadiusz Milik.
När den polske anfallaren i maj var tillbaka efter ett långt skadeuppehåll uppmanade Napoli sina fans att skriva sina välkomsthälsningar till Milik just på Tinder – och personerna bakom de fyra bästa kommentarerna fick en chans att träffa polacken.
Återstår att se om Victor Nilsson Lindelöf, Romelu Lukaku eller någon annan får chansen att göra någonting liknande.
► Snabbaste vägen till största och bästa nyheterna – ladda hem Sportbladet app (iPhone)
► Snabbaste vägen till största och bästa nyheterna – ladda hem Sportbladet app (Android)