Hoppa till innehållSportbladet

Dagens namn: Gerhard, Gert

Passningen till Johnson – väckarklockan Dulee

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2009-09-28

Marknadsavdelningen: Vi har sålt 100 stycken på en timme

Här är AIK:s fräcka reklamkupp i skuggan av den senaste Dulee Johnson-skandalen.

Klubben säljer nu väckarklockan ”°Dulee” på sin webshop.

– Det ska ses som värme och en kul grej, säger Johan Segui på AIK:s marknadsavdelning.

Följ ämnen
AIK Fotboll

Dulee Johnson, 24, kom för sent till AIK:s träning i går förmiddag efter att ha försovit sig.

Straffet: petad i kvällens Råsunda-derby mot Djurgården (19.00).

Nu väljer AIK att tona ned skandalen – genom att sälja väckarklockan ”Dulee” på hemsidan webshop.

”Vakna i tid, varje morgon”, är budskapet.

”Vi skrattade gott”

Klockan säljs endast i ett begränsat antal och kostar 149 kronor.

– Vi har sålt 100 stycken på en timme, säger Johan Segui till Sportbladet.

När föddes idén?

– När han försov sig...

– Nejdå, men jag började fundera på det i morse när jag kom till jobbet. Vi har massor av klockor i lager och nu väljer vi att sälja dom som ”Dulee”-klockan. Vi tyckte direkt att det var en kul grej, gjord med värme.

Hur många klockor räknar ni med att sälja?

– Vi har 300 i lager.

Räknar ni med att sälja alla?

– Ja, det gör vi.

Har ni pratat med Dulee själv om det?

– Nej, men jag tror han tar det på rätt sätt. Det är mycket värme bakom det här.

Sophie Josefsson, kommunikationschef:

– Vi hade ingen aning om det, men jag hoppas att alla förstår att det är gjort med glimten i ögat.

Följ ämnen i artikeln