Reaktionerna: ”Är stake i reklamen”
Uppdaterad 2016-05-16 | Publicerad 2016-04-26
Solvallas nya reklam liknas med Liberalernas nya logga: ”Lite för snuskig”
Liberalernas nya logga har sexhånats av svenskarna.
Nu har Solvallas Elitloppsreklam på en termometer väckt liknande reaktioner.
”Det är stake i reklamen” och ”lite för snuskig”, är några av kommentarerna.
När Liberalerna lanserade sin nya logga för några dagar sedan väckte den genast uppmärksamhet och hånades i sociala medier. Många började koppla ihop symbolen med det manliga könsorganet.
Bakom loggan stod bland annat Bo Lundberg som gav sin syn på det hela.
– Jag har inte tagit del av kommentarerna så mycket, även om jag vet vad de går ut på. Folk gör ju sin tolkning, och vad jag har förstått så har det väckt uppmärksamhet, sa han till Resumé.
I veckan kom även Solvalla med en ny Elitloppsreklam på en termometer och travfansen reagerade direkt och associerade den till Liberalernas logga.
Här är några av kommentarerna i sociala medier:
– Har Liberalerna ändrat logga igen?
– Lite för snuskig, försöker de få fler kvinnor att spela?
– Det är stake i reklamen.
– Har Solvalla samma PR-byrå som Liberalerna?
”Upp till betraktaren”
Markus Myron, sportchef på Solvalla, tar reaktionerna med ro.
– Jag har inte sett de här kommentarerna ännu. Det ska vara en termometer sedan är det upp till betraktaren vad man gör för tolkningar när man tittar på den. Tanken är att symbolisera att temperaturen stiger och inget annat.
Har ni samma PR-byrå som Liberalerna?
– Nej inte vad jag känner till.
– Oavsett vad man tycket så är man hjärtligt välkommen på onsdag när vi har upptakt till Elitloppet, säger han.