"April, april!"
Uppdaterad 2011-03-10 | Publicerad 2010-04-01
Rockstjärnor tar över radiokanal, Tutti Frutti kommer tillbaka och linser för den som inte gillar fula 3D-glasögon.
Gick du på den?
Den första april gäller det att se upp. Är en nyhet för bra – eller hemsk – för att vara sann är det troligtvis precis så det är.
TV3 säger att man dammar av en gammal klassiker och återupplivar skandalprogrammet ”Tutti frutti”.
Programledare blir Robert Aschberg tillsammans med Dominika Peczynski. Konceptet med lättklädda tjejer med fruktnamn har uppdaterats för att passa moderna jämställdhetsnormer.
I år har kvinnorna sällskap av herr Gurka, herr Banan, herr Zucchini och herr Jordnöt.
– Har de redan gått ut med det? Jag trodde de skulle vänta, säger Robert Aschberg till Nöjesbladet.
Programmet börjat väl om en vecka?
– Ja, men det skulle ju vara en chockeffekt.
Det är inget aprilskämt?
– Du får tro vad du vill.
Så snart får vi se dig leda herr Jordnöt på scen?
– Med stolthet! Jag har valt namn och personer själv.
3D-linser för dejten
Radiokanalen Rockklassiker avslöjar i ett pressmeddelande att de blivit uppköpta av rockgruppen Europe. Kanalen ska byta namn från Rockklassiker till Europeklassiker och spela minst en Europelåt i timmen. Joey Tempest tar över som kanalchef.
– Nu när vi blivit stjärnor kan vi ju faktiskt unna oss detta, Bra musik, lyxig kaffemaskin, läckra Gunilla på ekonomiavdelningen, säger bandet enligt pressmeddelandet.
Filmbolaget SF går i stället på trenden med 3D-film. I dag gör de reklam för sin nya produkt 3D-linser. Linserna riktar sig till människor som känner sig obekväma med 3D-glasögonen.
– Speciellt om man dejtar någon och vill göra ett gott intryck, skriver SF i reklamen.
Den som går in på SF:s hemsida för att köpa ett par linser möts av texten: "April, april!"