Rekordsiffror för årets julkalender
Publicerad 2019-12-03
Årets julkalender har inte sänts i mer än tre avsnitt.
Trots det har ”Panik i tomteverkstan” redan blivit en succé som slagit flera tittarrekord.
Tittarsiffrorna talar sitt tydliga språk: Premiäravsnittet för 2019 års julkalender ökade med 73 procent online jämfört med förra året, visar siffror från MMS.
Och ökningen jämfört med julkalendern 2017 är ännu större, 133 procent.
– Att årets julkalender är det mest sedda innehållet online under ett dygn någonsin är helt fantastiskt roligt! Vi är så glada att vi tillsammans med Nordisk Film TV har lyckats skapa ett innehåll som tilltalar så många och som verkligen lyckats samla hela familjen. säger Johanna Gårdare, programchef på SVT Barn, i ett uttalande.
Även i linjär-tv pekar siffrorna uppåt, från knappt 1,8 miljoner 2018 till nära 1,9 miljoner i år.