Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Matteus

Nu lanseras tjänsten ”Mitt Plus”

Publicerad 2014-06-18

Nu tar vi nästa steg för att göra din upplevelse av Aftonbladet ännu bättre.

I nya "Mitt Plus” kan du själv välja dina favoritämnen.

– Vi har sett en tydlig efterfrågan från våra läsare att få mer av vad just man själv är intresserad av, säger Aftonbladets Plus-chef Sofia Olsson Olsén.

Många Aftonbladet-läsare har redan upptäckt Plus, en gyllene nyckel till allt digitalt redaktionellt material. Som Plus-kund får du tillgång till fördjupad läsning, tester, guider, exklusiva dokument – och här finns även möjligheten att dagligen läsa pappersversionerna av Aftonbladet och Sportbladet.

Nu lanseras nästa steg i storsatsningen:

”Mitt Plus".

– Vi har haft ett stort utvecklarteam som har arbetat hårt ända sedan i höstas för att få fram den här tjänsten och är mycket glada över att vi nu är i mål. Våra läsare vill själva i större grad kunna välja att få mer av just sina favoritämnen och "Mitt Plus" gör det möjligt att skräddarsy sitt nyhetsflöde i Plus, säger Olsson Olsén.

Via några enkla knapptryckningar på din dator, mobil eller läsplatta får du en personlig tjänst som är anpassad just efter dina önskemål. Ämnena är många; under nyhetsfördjupning, nöje, sport, tester, trav & spel, sex & relationer, resa, ekonomi och bil hittar du massor av informativ journalistik.

Vips så dyker just dina val upp på skärmen.

– Vi har under lång tid märkt ett stort och ökande intresse för det unika redaktionella materialet som finns i Plus och vi hoppas att Mitt Plus ska göra tjänsten ännu mer till nytta för våra läsare, säger Ted Kudinoff, redaktionell Plus-chef.

Som Plus-kund får du, vid sidan om journalistiken, även exklusiva erbjudanden som rabatter på konserter, böcker och idrottsevenemang – och som Plus Premium-kund får du även alla Aftonbladets bilagor digitalt.

– Vi har fullt fokus på detta och ett dagligt löfte att göra våra prenumeranter nöjda. Dagligen så producerar våra redaktioner journalistik utifrån vad vi märker att läsarna vill ha och vi har många journalistiska satsningar på gång under sommaren och senare i höst, säger Ted Kudinoff.