Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Maurits, Moritz

Hoppas du hittar ett sätt som passar dig

Detta är en debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten, inte Aftonbladet.

Publicerad 2016-09-19

Varje dag reser 85 000 med SJ och majoriteten handlar sina biljetter i god tid och via våra digitala kanaler, skriver 
Alejandro Soler, presskommunikatör, SJ, i ett svar till Ted Rosvall.

REPLIK. Bäste Ted, Vad tråkigt att din resa inte gick som planerat. Missat att köpa biljett, glömt Apple-ID och försökte betala med länstrafikkortet i automaten. Det är sådant som händer.

Varje dag reser 85 000 med oss och majoriteten handlar sina biljetter i god tid och via våra digitala kanaler. Biljettköp ombord motsvarade mindre än en procent av den totala biljettförsäljningen. Därför satsade vi istället på att utveckla de köpkanaler som vi har idag.

Idag kan du köpa biljetter via SJ.se, SJs mobilapp, SJs resebutiker, i 600 spridda försäljningsombud eller genom SJ kundtjänst.

SJ samarbetar med Västtrafik. Du kan som Västtrafikresenär kombinera din biljett med SJ biljetter, en tjänst som är populär i Västra Götaland. Det finns information om detta på Västtrafiks webbplats.

Du verkar även ha haft problem med att hitta en biljettautomat på Göteborg C. Det finns fyra biljettautomater på stationen och även en bemannad SJ resebutik där du kan handla biljetter över disk.

Slutligen är det tråkigt att höra att du inte kunde ladda hem vår mobilapp. SJs mobilapp är prisbelönt för sin enkelhet och vår mest populära köpkanal som redan nyttjas av 100 000 kunder varje dag.

Där kan du även köpa en biljett efter avgång ifall du inte hinner köpa biljett. Du hade även kunnat ringa vår kundtjänst som gladeligen hade skickat en biljett till dig via sms eller e-post.

Med dessa tips hoppas vi att du hittar ett sätt som passar dig att köpa tågbiljett till kommande resor.

Vänligen,

Alejandro Soler, presskommunikatör, SJ

Häng med i debatten – följ Aftonbladet Debatt på Facebook.